منشور اخلاقي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان
منشور اخلاقي سازمان جهاد كشاورزي همان منشور اخلاقي وزارت جهاد كشاورزي است كه بيانگر مهمترين اهداف ، ارزشها و هنجارها ، جهت گيري ها و ميثاق اساسي و مشترك تمامي مديران و كاركنان اين وزارت در سراسر كشور است كه تلاش دارد ايدئولوژي سازماني و عقايد و آرمانهاي حاكم رابه منظور ايجاد تفاهم و درك مشترك تمامي اعضاء و همچنين تبيين ، تعميم و اشاعه هويت سازماني واحد و يكپارچگي به صورت فهرست وار توضيح دهد.
اهداف و ماموريتهاي اساسي ما
-پاسخگويي به نيازهاي جامعه در زمينه تمنيت غذايي و پروتئين دامي و گياهي
- صيانت احياء و بهره برداري مناسب از منابع طبيعي تجديد شونده در راستاي توسعه پايدار
- برقراري نظام مناسب مديريت توسعه روستايي و عشايري
- تلاش در جهت توانمند سازي سازمانها و تشكلهاي غير دولتي و سپردن كار مردم به مردم
- تبدي كشاورزي سنتي به كشاورزي مدرن
- كمك به رشد اقتصادي ملي از طريق توسعه كشاورزي و اقتصادي ترشدن فعاليت ها و افزايش درآمدتوليدكنندگان.
مرام و منش سازماني ما
- رعايت نظم و انضباط سازماني و بهبود مستمر آن در محيط كار
- ايجاد فرهنگ و جو سازماني پويا ، منطعف و بالنده
- تاكيد بر حفظ اسرار سازماني
- احترام به دانش و تجربه ديگران
- رعايت سلسله مراتب سازماني
- دوري نمودن ار تعصب صنفي وواحدي مجرب در عين وفاداري سازماني
- - تكيه بر وجدان كاري و كنترل هاي دروني ( خود كنترلي)
- دوري از تبعيض هاي قومي ، مذهبي و جنسي در محيط كار ودر برخورد با ارباب رجوع
- مطرود بودن استفاده ار امكانات و منابع سازماني در راستاي اهداف شخصي و غير سازماني
- پرهيز از اغواگري ، ارائه اطلاعات نادرست و غلو در انجام امور و ارائه گزارشات سازماني
- ريسك پذيري ، پذيرش تضاد و اختلاف سليقه و تعاطي افكار و ايده هاي كارشناسي
- مشاركت گروهي و ايجاد انسجام و پيوستگي در محيط كار
- ايجاد زمينه هاي لازم براي بروز خلاقيت و نوآوري و دوري از سكون و جمود
- حفظ كرامت نيروي انساني به عنوان سرمايه انساني سازمان
وظايف ما در تكريم ارباب رجوع
- احترام به حقوق شهروندي
- ارائه خدمات صادقانه به مردم و خدمت را وظيفه و نعمت الهي دانستن
- رعايت حسن اخلاق و رفتار ، وظيفه شناسي و انصاف در برخورد با ارباب رجوع
- جلب اعتماد و رضايت ارباب رجوع از طريق انجام كار صحيح ، سريع و با ميل و رغبت
- احترام به پيشنهاها ، انتقادها و نظريه هاي سازنده ارباب رجوع در راستاي هرچه بهتر شدن خدمات قابل ارائه
- الزام به پاسخگويي دقيق و به موقع به ارباب رجوع
- كوتاه كردن مسير كارها و حذف تشريفات زائد اداري در عين رعايت ضوابط
- تلاش در جهت اصلاح مقررات و روشهاي دست و پا گيرساده سازي و ايجاد سهولت در كارها به خصوص امور مرتبط به ارباب رجوع
- انجام كار ارباب رجوع حتي المكان بدون نياز به مراجعه حضوري وبا استفاده از فناوري مناسب
- اولويت دادن در رسيدگي به امور محرومين و اقشار آسيب پزير
حقوق ارباب رجوع
- آشنايي و اطلاع قبلي از عناوين و كميت و كيفيت خدمات قابل ارائه در سازمانها
- تحويل گرفتن برگه راهنماي پيگيري كار در بدو ورود به سازمان
- اطلاع از محل اسقرار واحدهاي سازماني مختلف و خدماتي كه هريك از آنها ارائه ميدهند قبل از مراجعه مستقيم و از طريق سازو كارهاي ارتباطي
- مشخص بودن مراحل و زمان تقريبي انجام كار و آگاه شدن از مقررات و ضوابط مربوطه
- آگاهي از وظايف و مسئوليت هاي متصديان امور و كاركنان سازمان در ارتباط با كار خود
- حضور به موقع مسئولين و كاركنان براي انجام وظايف در محل كار خود.